I år så fick vi som vanligt ett strålande väder på BSA-Dagen och vi var 21 st fina motorcyklar. Vi utgick som vanligt från Haga Park Camping och där det även var målgång.
Vi sammanstrålade med Torsås Vissefjärda och Markaryd-gänget.
Som vanligt så gick årets runda med Öborna Bertil och Kent.
Vi körde mest på östra sidan där blev det en bensträckare, lunchuppehåll och fika på hemvägen. En försäljare från Jonsons Bike Jämjö dök upp redan på fredaskvällen och hade med sig 3st nya BSA för provkörning, han hängde med på svängen och trivdes så bra med gänget så han var kvar hela helgen! Ludvig Rydén ser glad ut när han drar iväg på BSAs nya grussprättare!
Kvällen avslutades med gemensam grillafton och andra festligheter.
Vi har redan bestämt att vi träffas på samma plats nästa år igen!
Ett stort tack till Bertil och Kent för den trevliga rundan på ca: 10 mil.
Text o Foto Göran Nilsson

Ludvig Rydén provar en ny BSA